Vydala ji Kancelář destinačního managementu Písecka (KDMP), na první straně je mimo jiné znak města Písku a je zde uvedeno, že vydání bylo podpořeno městem Písek z grantového programu cestovního ruchu. Je to tedy vizitka nejen KDMP, ale také města.

Na přední stranu letáku ve vysokém rozlišení se podívejte ZDE, na zadní stranu ZDE.

Na první pohled velmi záslužný čin. Brožurek a skládaček s nabídkou balíčků služeb pro turisty a s propagací města či regionu není nikdy dost. Bohužel jen na první pohled. Při podrobnějším čtení se objeví více než tři desítky pravopisných chyb a výrazů, které mají do spisovné češtiny hodně daleko.

Jak je to možné? „Leták obsahuje chyby, protože tiskárně byla omylem poslána první skica, prvotní sazba, která sloužila jako grafický návrh a podklad pro další korektury. Leták obsahuje i stylistické chyby, některé věty postrádají smysl. Obsahově je brožura správně. Na tento stav se přišlo až po upozornění třetí osobou. Leták nebyl po přijetí z tiskárny již kontrolován,“ vysvětloval Martin Slavík z Kanceláře destinačního managamentu Písecka.

Proč ale leták po vytištění nikdo nezkontroloval a proč na chyby musela upozornit až veřejnost, už nevysvětlil.

Leták stáhla kancelář z oběhu a zastavila jeho šíření. Nejpozději v pátek 19. března už by měl být k dispozici dotisk bez chyb na na náklady zodpovědného pracovníka Kanceláře destinačního managementu Písecka.

Na leták s množstvím chyb reagoval odbor kultury a cestovního ruchu Městského úřadu v Písku. Jeho vedoucí Ludmila Koštová redakci Píseckého deníku sdělila: „Město Písek nemá s obsahem a jazykovou úrovní tiskoviny Objevte krásu Písku, vydané CK Saturn – Kancelář destinačního managamentu Písecka, nic společného. Informace o podpoře města Písku z grantového programu cestovního ruchu zde uvedená, se nezakládá na pravdě.“

Jak dodala, v případě, že by skutečně byla tato tiskovina podpořena příspěvkem z grantového programu, mohlo by město od smlouvy odstoupit a požadovat jeho vrácení v plné výši.

Obyvatel Písku by si tedy mohl oddechnout. Z jeho daní nešla na nepodařenou brožutu ani koruna. Jenže ono to tak úplně není.

Město Písek se na činnosti Kanceláře destinačního managementu Písecka finačně podílí. V loňském roce za objednané služby zaplatilo 550 tisíc korun. Daňovému poplatníkovi nezbývá než věřit, že ostatní zaplacené služby byly v jiné kvalitě než nepovedená skládačka Objevte krásu Písku.