František Mácha z Hrazánek by v malých obcích uvítal více autobusových linek. Podobně to vidí celá řada jeho vrstevníků. „Za celý den máme čtyři spoje denně. Jezdí jen ráno a pak až odpoledne,“ říká a dodává: „Až nám zruší poštu, tak hlavně starší lidé to budou mít složitější. Minimálně pro peníze budou muset do Milevska, a tam čekat spoustu hodin, než jim to pojede zpátky.“
Dopravní obslužnost je ale podle starostů obcí i dopravců v kraji zajištěna vzhledem k ekonomické únosnosti dostatečně.
Jaromír Hlaváč, starosta Protivína, kam patří i osm menších osad říká: „Z devadesáti procent dnes lidé využívají vlastní auta nebo je doveze někdo z rodiny.“ Tímto způsobem senioři podle něj řeší několikahodinové časové prodlevy mezi spoji.
Zástupci ČSAD Autobusy České Budějovice, největšího dopravce v kraji, tvrdí, že jízdní řády jsou sice stále živé, nicméně stabilizované. „Záleží i na tom, zda se v obci třeba zruší škola. Když se objeví problém, starostové se zpravidla ozývají sami,“ říká Jan Boháč, který má na starost dopravní obslužnost Písecka a Strakonicka.
Podle jeho slov největším nedostatkem cestujících na Písecku trpí právě milevský region. „Při úpravě spojů se k jejich vytíženosti musí přihlížet a dobře zvažovat i ekonomické hledisko. Když jezdí v autobuse tři až pět lidí, tak se na kilometr doplácí hned o třicet korun víc,“ upřesňuje Boháč.
Podle jeho slov by se počet nynějších linek neměl rušit. Kraj je totiž ze zákona zavázaný k tomu, aby základní dopravní obslužnost zajišťoval. Tím pádem musí ve své pokladně najít i dostatek finančních prostředků na pokrytí i ztrátových spojů.