VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Méně autobusových spojů řeší rodiny seniorů vlastními auty

Písecko - Ztrátové autobusové linky dotuje Jihočeský kraj. Na jeden kilometr až třiceti korunami.

8.9.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

František Mácha z Hrazánek by v malých obcích uvítal více autobusových linek. Podobně to vidí celá řada jeho vrstevníků. „Za celý den máme čtyři spoje denně. Jezdí jen ráno a pak až odpoledne,“ říká a dodává: „Až nám zruší poštu, tak hlavně starší lidé to budou mít složitější. Minimálně pro peníze budou muset do Milevska, a tam čekat spoustu hodin, než jim to pojede zpátky.“

Dopravní obslužnost je ale podle starostů obcí i dopravců v kraji zajištěna vzhledem k ekonomické únosnosti dostatečně.

Jaromír Hlaváč, starosta Protivína, kam patří i osm menších osad říká: „Z devadesáti procent dnes lidé využívají vlastní auta nebo je doveze někdo z rodiny.“ Tímto způsobem senioři podle něj řeší několikahodinové časové prodlevy mezi spoji.

Zástupci ČSAD Autobusy České Budějovice, největšího dopravce v kraji, tvrdí, že jízdní řády jsou sice stále živé, nicméně stabilizované. „Záleží i na tom, zda se v obci třeba zruší škola. Když se objeví problém, starostové se zpravidla ozývají sami,“ říká Jan Boháč, který má na starost dopravní obslužnost Písecka a Strakonicka.

Podle jeho slov největším nedostatkem cestujících na Písecku trpí právě milevský region. „Při úpravě spojů se k jejich vytíženosti musí přihlížet a dobře zvažovat i ekonomické hledisko. Když jezdí v autobuse tři až pět lidí, tak se na kilometr doplácí hned o třicet korun víc,“ upřesňuje Boháč.

Podle jeho slov by se počet nynějších linek neměl rušit. Kraj je totiž ze zákona zavázaný k tomu, aby základní dopravní obslužnost zajišťoval. Tím pádem musí ve své pokladně najít i dostatek finančních prostředků na pokrytí i ztrátových spojů.

Kdo přispívá na dopravní obslužnost

Do roku 2005 hradil autobusové linky stát. Na jejich provoz přispívaly obce. Nyní již více než tři roky obcím ulevuje Jihočeský kraj, který na základní dopravní obslužnost přispívá 360 miliony korunročně. Tu v kraji zajišťuje 15 soukromých dopravců, na Písecku pak tři. Největším z nich je podnik ČSAD Autobusy České Budějovice. Zdroj: ČSAD Autobusy České Budějovice

Autor: Zbyněk Konvička

8.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Polné na Šumavě se natáčel film Jerzyho Kosińského - Nabarvené ptáče.

Každý z nás se může stát nabarveným ptáčetem, říká režisér Václav

Příměstský tábor v centru Milísek.
8

OBRAZEM: Příměstský tábor v centru Milísek si děti užívají

V Milevsku mají mikrojesle pro děti od půl roku, jako první v kraji se úča

Milevsko – Maminkám na mateřské dovolené pomáhají mikrojesle, které fungují od července v milevském Centru pro mladé rodiny Milísek. Mají kapacitu jen čtyř dětí, a to už od věku šesti měsíců až po čtyřleté. Rodiče tu navíc neplatí školné.

Značné škody na školách a sportovních zařízeních

Písek – ZŠ E. Beneše vážně poškodila voda z rybníků z Píseckých hor, ale ani řeka Otava školská zařízení nešetřila.

Obec Záhoří opravuje rybníky

Záhoří – Obec uprostřed léta dokončila práce na opravě rybníků v katastrálním území Jamný a Kašina Hora.

Medvědář chystá v životě zámeckých medvědů velikou změnu

Český Krumlov – Lešení nyní stojí ve velkém výběhu medvědária na českokrumlovském zámku. Medvědice Marie Terezie ve vedlejším betonovém výběhu si moc klidu neužije.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení