VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Méně autobusových spojů řeší rodiny seniorů vlastními auty

Písecko - Ztrátové autobusové linky dotuje Jihočeský kraj. Na jeden kilometr až třiceti korunami.

8.9.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

František Mácha z Hrazánek by v malých obcích uvítal více autobusových linek. Podobně to vidí celá řada jeho vrstevníků. „Za celý den máme čtyři spoje denně. Jezdí jen ráno a pak až odpoledne,“ říká a dodává: „Až nám zruší poštu, tak hlavně starší lidé to budou mít složitější. Minimálně pro peníze budou muset do Milevska, a tam čekat spoustu hodin, než jim to pojede zpátky.“

Dopravní obslužnost je ale podle starostů obcí i dopravců v kraji zajištěna vzhledem k ekonomické únosnosti dostatečně.

Jaromír Hlaváč, starosta Protivína, kam patří i osm menších osad říká: „Z devadesáti procent dnes lidé využívají vlastní auta nebo je doveze někdo z rodiny.“ Tímto způsobem senioři podle něj řeší několikahodinové časové prodlevy mezi spoji.

Zástupci ČSAD Autobusy České Budějovice, největšího dopravce v kraji, tvrdí, že jízdní řády jsou sice stále živé, nicméně stabilizované. „Záleží i na tom, zda se v obci třeba zruší škola. Když se objeví problém, starostové se zpravidla ozývají sami,“ říká Jan Boháč, který má na starost dopravní obslužnost Písecka a Strakonicka.

Podle jeho slov největším nedostatkem cestujících na Písecku trpí právě milevský region. „Při úpravě spojů se k jejich vytíženosti musí přihlížet a dobře zvažovat i ekonomické hledisko. Když jezdí v autobuse tři až pět lidí, tak se na kilometr doplácí hned o třicet korun víc,“ upřesňuje Boháč.

Podle jeho slov by se počet nynějších linek neměl rušit. Kraj je totiž ze zákona zavázaný k tomu, aby základní dopravní obslužnost zajišťoval. Tím pádem musí ve své pokladně najít i dostatek finančních prostředků na pokrytí i ztrátových spojů.

Kdo přispívá na dopravní obslužnost

Do roku 2005 hradil autobusové linky stát. Na jejich provoz přispívaly obce. Nyní již více než tři roky obcím ulevuje Jihočeský kraj, který na základní dopravní obslužnost přispívá 360 miliony korunročně. Tu v kraji zajišťuje 15 soukromých dopravců, na Písecku pak tři. Největším z nich je podnik ČSAD Autobusy České Budějovice. Zdroj: ČSAD Autobusy České Budějovice

Autor: Zbyněk Konvička

8.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vyprodaná Budvar aréna v Českých Budějovicích sleduje úvodní zápas Českých hokejových her mez Finskem a Českou republikou.
107

Česká reprezentace na úvod porazila Finsko

Vyprodaná Budvar aréna v Českých Budějovicích sleduje úvodní zápas Českých hokejových her mez Finskem a Českou republikou.

Hokejový turnaj začal. Na pořádek ve městě dohlížejí desítky policistů

Za nezapsání dítěte do školy hrozí pokuta

Písek – K zápisu do 1. tříd šesti základních škol přivedli rodiče 458 dětí. Největší zájem byl o ZŠ J. K. Tyla, J. Husa a E. Beneše.

Kozlovna bude reprezentovat Písek na gurmánském festivalu

Písek - Kozlovna U Plechandy se zúčastní o víkendu 6. a 7. května Bosch fresh festivalu v Českých Budějovicích.

OBRAZEM: Hasiči cvičili vyprošťování dělníka, na kterého spadl strom

Písek - Do přírodního parku Písecké hory, do lokality zvané „Mláka" ve středu po deváté hodině dopolední vyjela profesionální jednotka ze stanice Písek k záchraně lesního dělníka, na kterého spadl strom. Naštěstí šlo jen o cvičení.

Starosta Bělče chce prosadit školní autobusy

Táborsko – Zavedení označení školních autobusů a zastávek. To je podle starosty Stanislava Šmejkala způsob, jak chránit zdraví a životy dětí při dojíždění do škol.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies