VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Méně autobusových spojů řeší rodiny seniorů vlastními auty

Písecko - Ztrátové autobusové linky dotuje Jihočeský kraj. Na jeden kilometr až třiceti korunami.

8.9.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

František Mácha z Hrazánek by v malých obcích uvítal více autobusových linek. Podobně to vidí celá řada jeho vrstevníků. „Za celý den máme čtyři spoje denně. Jezdí jen ráno a pak až odpoledne,“ říká a dodává: „Až nám zruší poštu, tak hlavně starší lidé to budou mít složitější. Minimálně pro peníze budou muset do Milevska, a tam čekat spoustu hodin, než jim to pojede zpátky.“

Dopravní obslužnost je ale podle starostů obcí i dopravců v kraji zajištěna vzhledem k ekonomické únosnosti dostatečně.

Jaromír Hlaváč, starosta Protivína, kam patří i osm menších osad říká: „Z devadesáti procent dnes lidé využívají vlastní auta nebo je doveze někdo z rodiny.“ Tímto způsobem senioři podle něj řeší několikahodinové časové prodlevy mezi spoji.

Zástupci ČSAD Autobusy České Budějovice, největšího dopravce v kraji, tvrdí, že jízdní řády jsou sice stále živé, nicméně stabilizované. „Záleží i na tom, zda se v obci třeba zruší škola. Když se objeví problém, starostové se zpravidla ozývají sami,“ říká Jan Boháč, který má na starost dopravní obslužnost Písecka a Strakonicka.

Podle jeho slov největším nedostatkem cestujících na Písecku trpí právě milevský region. „Při úpravě spojů se k jejich vytíženosti musí přihlížet a dobře zvažovat i ekonomické hledisko. Když jezdí v autobuse tři až pět lidí, tak se na kilometr doplácí hned o třicet korun víc,“ upřesňuje Boháč.

Podle jeho slov by se počet nynějších linek neměl rušit. Kraj je totiž ze zákona zavázaný k tomu, aby základní dopravní obslužnost zajišťoval. Tím pádem musí ve své pokladně najít i dostatek finančních prostředků na pokrytí i ztrátových spojů.

Kdo přispívá na dopravní obslužnost

Do roku 2005 hradil autobusové linky stát. Na jejich provoz přispívaly obce. Nyní již více než tři roky obcím ulevuje Jihočeský kraj, který na základní dopravní obslužnost přispívá 360 miliony korunročně. Tu v kraji zajišťuje 15 soukromých dopravců, na Písecku pak tři. Největším z nich je podnik ČSAD Autobusy České Budějovice. Zdroj: ČSAD Autobusy České Budějovice

Autor: Zbyněk Konvička

8.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie, ilustrační foto.

Půjčovali si statisícové částky, ale splácet se jim nechce

Zdeněk Kutlák

Velký návrat. Dres ČEZ Motoru bude oblékat zkušený obránce Zdeněk Kutlák

Řidič má problém, usedl za volant i přes zákaz

Čimelice - Policejní hlídka odhalila, že muž do konce srpna nesměl řídit motorová vozidla.

Aktér videa s Babišem: Vůbec mě nenapadlo, že z toho bude takový poprask

Prachatice – Měla to být tak trochu předvolební agitace a hlavně autogramiáda knihy lídra hnutí Ano Andreje Babiše na prachatických Slavnostech Zlaté stezky. Jenže v Prachaticích bývalý ministr financí narazil.

Na ZŠ Edvarda Beneše se soutěžilo o nejkrásnější pohádku

Písek - V aule Základní školy Edvarda Beneše v Písku se konala malá slavnost. Uspořádali tam 1. ročník literární soutěže. Nazvali ji O nejkrásnější pohádku.

Vařit můžete i pod širým nebem

Nemusíte vařit jen v domě. Můžete si pořídit kuchyň, která bude stát pod oblohou, nebo alespoň pod krytým přístřeškem na zahradě. A není to ani tak složité.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies