Ponechat vnitroblok jako klidovou zónu s posezením a dětským hřištěm, zřídit tu garáže pro městský úřad, vybudovat velké podzemní parkoviště, nebo vnitroblok využít pro parkování pozvaných návštěvníků úřadu. To jsou varianty, které jsou ve hře.

Občané a úředníci

Ve středu odpoledne se proto u starosty Sládka sešlo několik občanů se zástupci města.

O schůzku požádala občanská iniciativa „Za Zelený dvůr“, která již dlouho vystupuje proti výstavbě garáží či parkoviště ve vnitrobloku.

„Podnětem bylo nedávné rozhodnutí rady, která pověřila Městské služby, aby zhodnotily možnost parkování ve vnitrobloku,“ řekla členka iniciativy Magdalena Myslivcová.

„Teoreticky by šlo jen o dopravní přeznačení celého prostoru a parkoviště by tam mohlo vzniknout bez správního řízení, je to jen na rozhodnutí města,“ připustil na středečním jednání Josef Hrádek z Městských služeb.

„Studii o intenzifikaci parkování v centru města, která možnost parkování asi 25 aut ve vnitrobloku zmiňuje, jsme zpracovali na objednávku města. Měla za cíl vytipovat místa, kde by mohla vzniknout parkovací místa bez velkých nákladů,“ vysvětlil na dotaz Deníku Michal Kovařík, vedoucí odboru dopravy MÚ.
„Náš odbor se v tomto okamžiku parkováním ve vnitrobloku nezabývá, jakožto orgán státní správy čekáme na nějaké zadání od města. Samospráva se zatím nerozhodla, co v těch místech vlastně chce,“ dodal Michal Kovařík.

Podle starosty Miroslava Sládka by bylo nejlepší zpracovat pro vnitroblok nejdříve koncepci řešení celého prostoru. „Je třeba vzít v úvahu zájmy všech skupin občanů, nejen maminek s dětmi, ale třeba i těch, kteří přijedou na úřad a nemají kde zaparkovat,“ sdělil Sládek.

Myšlenka na vybudování parkoviště pro veřejnost se objevila již v roce 1999. Okresní hygienička tehdy záměr striktně zamítla a městský architekt Josef Zábranský ve svém stanovisku psal: „Toto řešení je z hlediska územního plánu možné, ale z pohledu funkčního urbanistického využití tohoto atraktivního místa nešťastné.“ Navrhoval pro vnitroblok „využití spíše klidnějšího společenského charakteru“, a také brát v potaz názor všech majitelů sousedních pozemků.

Včera nám architekt Zábranský sdělil: „Nyní mně osobně přijde ideální umístit tam garáže pro zaměstnance úřadu, pro ostatní auta místo úplně uzavřít, nejlépe bránou, a zbytek prostoru, tj. asi devět desetin, věnovat vytvoření klidové zóny se zelení.“

Podle Kateřiny Jarolímové, další členky iniciativy proti parkovišti, je centrum auty přehlceno: „Mrzí mne, že se město nesnaží lidi motivovat, aby do centra vůbec autem nejezdili a nepodporuje víc hromadnou dopravu.“ Iniciativa zastává názor, že v centru měst je třeba zajistit také bezpečné a klidné prostory pro děti.