VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Jezdit bez nehod vyžaduje velkou pozornost

Písek – Práci tří řidičů autobusů ocenil včera jejich zaměstnavatel ČSAD Autobusy České Budějovice zastoupený generálním ředitelem Vladimírem Homolou.

30.11.2016
SDÍLEJ:

Ocenění řidiči najezdili 1,5 až 0,5 milionu kilometrů bez nehod.Foto: Deník/Miroslava Žižková

Najezdili totiž pro mnohé nepředstavitelné množství kilometrů bez nehod. Jsou jimi Jiří Friedel, který za 34 let u firmy najezdil s autobusem 1,5 milionu kilometrů, Tomáš Kubín, který má za 19 a půl roku na kontě jeden milion kilometrů, a Zdeněk Hrubec, který na zájezdových trasách najezdil půl milionu kilometrů za sedm let.

Aby se něco takového povedlo, musí podle Jiřího Friedela práce řidiče bavit   a musí jezdit opatrně. „Je to těžká práce, ale jsem rád, že umím jezdit a že jsem měl vždycky štěstí," reagoval na ocenění Jiří Friedel. Jeden   a půl milionu kilometrů bez nehody znamená za 34 let měsíčně pět tisíc kilometrů  na pěti linkách. Jeho stěžejní linky jsou Písek – Milevsko a Písek – Temelín.

„Ostatní linky jsou po Jihočeském kraji. Dnes to na silnicích není jednoduché, jezdí velká spousta aut, řidiči jsou často agresivní a slušných lidí ubývá. Všichni lidé dělají chyby, ale je potřeba se na svou práci soustředit a být slušný k lidem a ostatním řidičům," konstatoval Jiří Friedel. Dodal, že je rád za to, že se v poslední době zvedly tarify a že řidiči autobusů dostávají lepší výplatu.

Řidič Tomáš Kubín, který u firmy najezdil milion kilometrů bez nehody, také potvrzuje, že řídit autobus je  hodně náročná práce. „Do práce vstávám ve tři hodiny ráno a ve 4.30 vyjíždím s autobusem na trasu. Ten ale musím napřed nahřát, aby lidé nenastupovali do zimy. Večer končím v 18 hodin," prozradil Tomáš Kubín. Jeho hlavní trasa je Písek – Strakonice, kterou jezdí čtyřikrát za den.

Půl milionu kilometrů bez nehody najezdil Zdeněk Hrubec za sedm let díky zájezdovým trasám. Dvakrát denně jezdí trasu Písek – České Budějovice a zpátky. „Na linkách jezdí především studenti a ti vyžadují, aby se mohli napojit na wifi. Kdyby se jim vyhovělo, nejspíš by to přitáhlo víc cestujících," dodal Zdeněk Hrubec.

Také podle generálního ředitele společnosti ČSAD Autobusy České Budějovice Vladimíra Homoly cestující požadují, aby se mohli   v autobusu připojit na wifi, aby měli možnost dobít baterie do mobilního telefonu nebo notebooku. Především ale požadují, aby v autobuse nestrávili delší čas než v autě.

Autor: Miroslava Žižková, Stanislava Koblihová

30.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Na úvod festivalu vystoupily zahraniční soubory.
71

OBRAZEM: Mezinárodní folklorní festival v Písku

Dobrá zpráva pro řidiče: Sobotní ráno už se Švehlovým mostem

Tábor - Táborský deník dostal pozitivní zprávu. V noci z pátku na sobotu začne provoz přes Švehlův most.

V Nevězicích mají Štědrý den v srpnu

Nevězice – Již desátým rokem v obci před koncem prázdnin slaví Vánoce.

Lidé kolem Vltavy na Českokrumlovsku zachraňují i psy

Rožmberk nad Vltavou – Nejenom věci, ale také své psy ztrácejí vodáci plující po Vltavě. Své o tom ví Martin Pavljuk, který se ujal nejednoho bezradného psa běhajícího kolem Vltavy.

Povodně 2002: Velká voda lidi sblížila. Byli na sebe hodnější

Jižní Čechy - Stoletá voda přišla, zničila a odešla v průběhu několika hodin. Lidem ale trvalo léta, než se vzpamatovali a zahladili po ní vnější stopy. Ty uvnitř si však nesou dál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení