Doteď jste dělala zástupkyni ředitelky. Co pro vás bylo motivací, abyste se konkurzu na ředitele zúčastnila?
Největší motivací pro mě byla podpora všech zaměstnanců školy, kteří mě znají a přáli si, abych se ředitelkou stala. S velkou podporou jsem se setkávala i ve svém okolí.
Ředitelování jste si už nanečisto okusila, když tehdejší ředitelka byla několik měsíců v pracovní neschopnosti. Čím se liší práce ředitele a jeho zástupce?
Je pravda, že jsem v uplynulém školním roce řídila školu převážně sama, takže žádné zásadní změny ve své pracovní náplni nečekám. Teď jako ředitelka si uvědomuji větší zodpovědnost, do nové funkce vstupuji s respektem. Důležité je, že mám kolem sebe kvalitní tým spolupracovníků.
Zajisté nyní budete učit méně než dříve. Nebude vám to chybět?
S touto situací jsem se musela vyrovnávat už ve chvíli, kdy jsem se stala zástupkyní ředitele. Teď budu učit ještě méně a samozřejmě mi to chybět bude. Budu ale učit dějepis ve všech třídách na druhém stupni, a tak budu s dětmi v neustálém kontaktu. Práce s dětmi je pro mě tím hlavním naplněním a potvrzením toho, že moje práce má smysl.
Chyšecká škola je nejmenší ze škol v milevském regionu. V uplynulém školním roce měla průměrně jen lehce přes deset dětí na třídu. Jak to změnit?
Tato situace je dána celkovým demografickým vývojem i spádovými obvody školy. Nemyslím si, že je reálné uvažovat v tendencích toho, že k nám budou přicházet žáci z jiných školských obvodů. Budu se ale snažit zamezit nebo spíše předcházet tomu, aby žáci z našeho školského obvodu odcházeli na jiné školy v regionu. Budeme se snažit přesvědčit především rodiče, že jsme kvalitní škola, kde najdou pro své děti bezpečné a klidné klima, kvalitní výuku, individuální přístup a že jsme škola vstřícná a otevřená komunikaci.
Co byste si ve škole přáli?
Odpověď na to, co bychom si ve škole přáli, přímo souvisí s předchozí otázkou. Přáli bychom si především více dětí. A také samozřejmě to, aby nám všem bylo ve škole dobře a aby všichni byli se školou spokojeni – děti, rodiče, učitelé, zřizovatel. Chceme být kvalitní školou s přátelskou atmosférou.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditDůležité je, že mám kolem sebe kvalitní tým spolupracovníků, říká nová ředitelka
Chyšky – Rok 2005 pro ni znamenal mezník. Tehdy se Monika Bardová stala zástupkyní ředitele ZŠ Chyšky. Nyní, po deseti letech, je novou ředitelkou školy. Nahradila Janu Korandovou, která odešla do důchodu. „Chceme být kvalitní školou s přátelskou atmosférou," říká v rozhovoru Monika Bardová, která bydlí v Milevsku.
Monika Bardová.
|
Foto: Deník/Klára Černá