„Auta tam nemají co jezdit. Dneska jsem čekala na autobus, který vyjížděl, a auto před ním udělalo myšku. Je to nebezpečné i pro chodce. Musí si dávat pozor, aby je někdo nezajel. Už mockrát jsem viděla, že se ani nerozhlédli," upozornila na posledním jednání zastupitelů Pavla Čížková z Bojenic, podle které by se problém měl řešit.

Starosta Pavel Souhrada připomněl, že v minulosti, kdy byla autobusová doprava více využívaná, stály autobusy po obou stranách. „Teď jim stačí jenom jedna. Ale jak to udělat, aby druhá strana byla průjezdná? Nejde ji do budoucna držet zavřenou. Nemělo by to ani smysl," řekl Pavel Souhrada, podle kterého je nutné najít řešení, které bude vhodné i do budoucna.

Na zastupitelstvu padaly návrhy udělat tu jednosměrku, nainstalovat sem vysouvací sloupky či přesunout zastávky k restauraci Na Kopečku. Několik desítek metrů odtud – podél silnice druhé třídy – už jedna zastávka je. Využívají ji cestující jedoucí do Tábora či do Brna.

Podle dopravního inženýra písecké policie Stanislava Grecha je postup vždycky stejný. Návrhy řešení připravuje projektant, který vychází z požadavků obce, které musí být v souvislosti s normami a předpisy.

Stanislav Grech se domnívá, že je několik možných řešení, jak upravit prostor nádraží. „Limitující je výjezd na silnici první třídy č. 19," upozornil Stanislav Grech, který považuje za dobré řešit spolu s úpravami nádraží i přechod před pekařstvím, který je příliš dlouhý.

Zastupitelé považují parkování řidičů na autobusovém nádraží na lenost. V Bernarticích je řada možností, kde vozidlo nechat. Ať už před restaurací Na Kopečku či před farou.

Na svoji pohodlnost už několik řidičů doplatilo. Pokutovali je tu policisté. „Nedávno jsme tam byli tři čtvrtě hodiny a chytli jich tu sedm, ale nemůžeme tam být pořád," upozornili milevští policisté.

Na autobusovém nádraží jsou tři zastávky, na druhé straně se nachází rodinné domy, restaurace Na Rynku, večerka a nonstop.

Autobusové nádraží trápí kromě řidičů, kteří tu parkují, ještě ti, kteří si tudy krátí cestu. Z hlavní silnice to „střihnou" na nádraží, aby ušetřili několik desítek metrů.