Ředitel ŘVC Lubomír Fojtů při té příležitosti připomněl, že práce na jihočeské vodní cestě začaly v roce 2006 v Budějovicích. „Překážky, které plavidlům brání v cestě až k Orlíku, nám dnes zbývá odstranit na posledním pětikilometrovém úseku," zmínil Lubomír Fojtů s tím, že kromě plavebních komor, které lodím umožňují překonávat přehrady či jezy, bude třeba ještě prohloubit koryto řeky od jezu Hněvkovice po okraj Týna nad Vltavou.
Celkem 98 kilometrů dlouhá cesta, kterou lodě urazí přibližně za devět hodin, se pro malé čluny, jachty, hausbóty nebo osobní lodě otevře v létě 2016.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditK Orlíku lodě doplují už příští rok
Českobudějovicko - Plánujete výlet z Českých Budějovic k Orlické přehradě? Už příští rok budete moci k cestě využít kromě silnice také řeku.Další krok ke splavnění jihočeské Vltavy učinilo dnes Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) zahájením stavby poslední chybějící plavební komory, tedy jakéhosi výtahu pro lodě, na starém jezu v Hněvkovicích u Týna nad Vltavou. Zároveň byla oficiálně otevřena dokončená plavební komora na hněvkovické přehradě.
Vizualizace podoby plavební komory na starém jezu v Hněvkovicích.
|
Foto: Ředitelství vodních cest