Pro německého zákazníka jich v současnosti vyrábí na dvě desítky a avizované jsou další objednávky 
z jiných zemí. Vedení firmyočekává, že letos výroba přepravníků dosáhne objemu zhruba 30 až 40 kusů.

K obnovení výroby hliníkových přepravníků s kapacitou až 62 m³ přispěla už koncem roku 2011 přijatá strategie rozvoje holdingu ZVVZ Group do roku 2015.

„Ventilátory a další sofistikovaná strojírenská zařízení pro ekologii budou i dál našim klíčovým produktem. Zároveň je ale zjevné, že v Česku budou podobné zakázky spíš ubývat a spoléhat se jen na chystanou dostavbu Jaderné elektrárny Temelín, na níž se chceme podílet nejen dodávkami vzduchotechniky, nelze. Proto hledáme další možnosti rozšíření výrobního programu," uvedl generální ředitel 
a předseda představenstva ZVVZ Group Miloslav Mácha.

Týmy odborníků proto posuzují nové či staronové projekty z hlediska jejich uplatnění na trhu, organizace výroby, technických parametrů, jakosti, nákladů. A přepravníky jsou jedním z nich. Spolu například s kontejnery nebo tlakovými nádobami.

„Vycházíme z toho, co umíme, na co máme certifikace 
a technologické a strojní vybavení. Chceme vše dostat kvalitativně o úroveň výš. Ať už přes vlastní technický vývoj či spolupráci se zahraničními partnery," dodal Miloslav Mácha.

Tomuto požadavku odpovídají i nové přepravníky. Firma má s jejich výrobou sice zkušenosti delší než půl století, ale dosud se zaměřovala hlavně na ty pro přepravu suchých sypkých hmot, jako je cement, mouka, krmiva či chemické granuláty. Cisterny pro tekuté odpady jsou novinkou.

Výroba velkoobjemových přepravníků v Milevsku skončila v roce 2009 pod vlivem globální ekonomické krize. Ta srazila roční produkci kolem 130 kusů, z nichž se dvě třetiny exportovaly, na minimum a tehdejší divize Přepravníky  zanikla.

Akciová společnost ZVVZ MACHINERY, která loňský rok ukončila s tržbami kolem 850 milionů korun, by v rámci strategie rozvoje holdingu 
a díky novým projektům měla po roce 2014 získat výrobu 
s vyšší přidanou hodnotou za zhruba sto milionů korun. 
I pak ale zůstane klíčovou výroba ventilátorů, odlučovačů, kouřovodů nebo filtrů. Tato část produkce se nyní dodává hlavně pro pražský silniční tunel Blanka a modernizovanou Elektrárnu Prunéřov. Firma se podílí rovněž na stavbě nového závodu na výrobu ledku amonného v ruském Novomoskovsku nebo výrobě pro sesterskou společnost ZVVZ–Enven Engineering.

Holding ZVVZ Group je předním evropským výrobcem a dodavatelem ekologických zařízení pro čištění vzduchu, odprašování a filtraci pevných látek pro elektrárny, hutě, doly, cementárny nebo silniční tunely. Vedle výrobní společnosti ZVVZ Machinery ho tvoří společnosti ZVVZ-Enven Engineering, a.s., ZVVZ Energo, s.r.o., ZVVZ Nemovitosti, s.r.o., 
ZVVZ Invest, s.r.o. a ZVVZ, a.s. Ve skupině pracuje 855 lidí 
a její loňské tržby se budou po konsolidaci pohybovat kolem 1,8 miliardy korun.